Newsletter
Podaj swój adres e-mail i badź na bieżąco z nowościami i promocjami
Nordic Walking - szansa na lepsze zdrowie

nordic walking w plenerze

 

        Coraz częściej widzimy osoby w terenie, które chodzą w parach lub samotnie ciągnąc za sobą jakieś kije. Zastanawiamy się o co chodzi? Czytamy gdzieś w Internecie - Nordic Walking. Jest to dyscyplina sportu coraz bardziej popularna w Polsce. Dlaczego? 

        Przy prawidłowej technice angażujemy ponad 90 % mięśni i przy regularnych treningach znacząco wpływa na poprawę naszego zdrowia i samopoczucia (endorfiny ;-).

Co jest istotą Nordic Walkingu? Najważniejsze są trzy rzeczy:

1) wydłużony krok (powinniśmy robić kroki mniej więcej długości kijów, których używamy), idziemy z pięty, przenosimy ciężar na palce i z nich się odbijamy,

nordic walking długi krok

2) mocna praca ramion, powinniśmy starać się szczególnie o maksymalizowanie wymachu ramion w tył,

nordic walking outdoor

3) wypuszczanie z dłoni kija w momencie przechodzenia ramienia przez oś ciała w tył, i ponowne złapanie kijka przy ruchu powrotnym, tak żeby kijem nie szurać po powierzchni oraz prawidłowe odepchnięcie się z przeniesieniem ciężaru na kijek.

             

Co do samego sprzętu - to ważne są:

1) rękawiczki/paski - powinny być odpinane i jak najbardziej wygodne (według mnie zdecydowanie najlepsze produkuje w tej chwili firma Fizan). Ważne jest aby odległość między rękojeścią kijka a dłonią była jak najmniejsza.

2) lekkość kijka - im kijki lżejsze tym lepsze (jeden kijek nie powinien ważyć bez rękawiczki i stopki więcej niż 180g), wie to każdy kto przeszedł kilkanaście kilometrów z ciężkimi kijkami ;-). Cechę tą determinuje zarówno rodzaj kijka - lżejsze będą kijki jednoczęściowe - jak również materiał, z którego są wykonane, odpowiedni to wysokiej klasy aluminium, a najlepiej włókno węglowe (im większy % carbonu tym lepiej).

 nordic walking leki carbon

3) sztywność kijka - najlepsze są kijki jednoczęściowe - powodują najmniej drgań, nie mają łączeń, które mogą zaburzać ich sztywność. W tańszych kijkach występuje system anti-shock - bardzo przydatny w kijkach trekkingowych ale w nordicowych to zbędna, a wręcz szkodliwa rzecz (nie odepchniemy się z kijka we właściwy sposób).

nordic walking fizan

Uprawiać Nordic Walking może praktycznie każdy, nie ma przeciwskazań medycznych  do uprawiania tego sportu, natomiast jest wiele wskazań ;-). Najlepiej korzystać z naturalnego podłoża - ścieżki polne, leśne dukty, parkowe aleje, ponieważ możemy na takim podłożu bez poślizgu prawidłowo się odepchnąć od podłoża i odciążyć kręgosłup oraz stawy. Podczas godzinnego marszu prawidłową techniką NW,  odciążamy kręgosłup i stawy o ok. 25 ton !!!

 nordic walking ścieżka trasa

Pozdrawiam

Instruktor NW Piotr Kolanek

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl